Nový Nissan LEAF už se vyrábí i v Evropě

Na konci prosince se rozjela výroba nové generace elektromobilu Nissan LEAF v Evropě. Světová jednička mezi elektromobily sjíždí z linek v britském Sunderlandu. Novinku si objednalo už víc než deset tisíc evropských zákazníků.

Montáž nového Nissanu LEAF

Nový Nissan LEAF byl představen v Evropě letos v říjnu. Za dva měsíce bylo na starém kontinentu objednáno přes deset tisíc vozů, přestože se do showroomů a k zákazníkům dostanou nejdřív v únoru 2018. Závod Nissanu v Sunderlandu vyrábí také crossovery Qashqai a Juke a modely značky Infiniti Q30 a QX30. Loni závod oslavil své třicáté výročí založení, od kterého vyrobil víc 9 milionů vozidel. Jde o největší britského automobilového výrobce všech dob.

 

 

LEAF je vize

Nový Nissan LEAF se vyrábí v britském Sunderlandu

„Nesmírně nás těší zájem o nový LEAF, protože potvrzuje vedoucí postavení Nissanu v segmentu elektromobilů. Auto ale není jen novou generací oblíbeného elektromobilu, ale také vizí inteligentní mobility Nissan v Evropě,“ připomíná Gareth Dunsmore, ředitel divize elektromobilů společnosti Nissan Europe.

Nový Nissan LEAF nabízí delší „papírový“ dojezd 378 kilometrů na jedno nabití. A podporuje nabíjení v evropské síti rychlonabíjecích stanic CHAdeMO. Na seznamu technických novinek, které přináší, je například systém podpory řidiče Nissan ProPILOT včetně systému Nissan e-Pedal, který pomocí regenerativního brzdění omezuje až o 90 % interakci řidiče s brzdovým pedálem.

Jak to funguje?

E-Pedal umožňuje řidičům startovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavit jednoduchým zvyšováním nebo snižováním tlaku na plynový pedál. Výhodou je větší kontrola nad vozidlem. E-Pedal, který patří do standardní výbavy, dokáže také udržet vozidlo na místě ve svahu.

Animace systému ProPILOT na palubní desce Nissanu LEAF

Systém podpory řidiče ProPILOT automaticky reguluje vzdálenost od vozidla vpředu a citlivými zásahy do řízení pomáhá řidiči udržovat LEAF uprostřed jízdního pruhu v hustém i plynulém provozu.

Technologie ProPILOT Park umí zaparkovat nový LEAF pouhým stisknutím tlačítka. Tato funkce pro zcela automatické parkování využívá pokročilou technologii zpracování obrazu ze čtyř kamer s vysokým rozlišením a pomocí údajů z 12 ultrazvukových snímačů rozmístěných po obvodu vozu.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 52 posts and counting. See all posts by Jan Říha