Kia Niro EV: Dojezd 383 km a digitální ‚čumák‘

Elektrická verze Nira doplní dvojici hybridních crossoverů. Korejci ukázali svoje nejnovější auto na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Automobilka Kia představila také nové technologie a designovou digitalizaci.

Zadní část odvádí vzduch od karoserie

Korejské trio

V trojici ekologických kompaktních SUV je kromě modelu Niro Hybrid, také nedávno představený plug-in hybrid. Niro EV sdílí platformu se sesterským elektromobilem Hyundai Ioniq. Výrobce udává dojezd 383 kilometrů. Motor čerpá energii ze 64 kWh akumulátorů.

Kia o novém crossoveru moc neprozradila. Zástupci automobilky vyzdvihli přepracovanou výrobní technologii speciálně pro elektromobily a elektromotor s výkonem 200 koní. Současný elektrický Ioniq pohání 88 kW elektromotor s 27 kWh baterií.

Hyundai Ioniq EV

Konkurence v USA

Ve Spojených státech však koupíte Chevrolet Bolt, který má stejný dojezd. Díky cenové politice Chevroletu si drží Bolt status nejdostupnějšího auta s dlouhým dojezdem.

Chevrolet Bolt

Podívejte se však na odhalený prototyp. Niro EV má vyšší světlou výšku a prahy. Výrobce tím pravděpodobně maskuje prostor pro větší baterie, které jsou v podlaze.

Interiér hraje barvami

Designéři vybavili auto digitalizovanou mřížkou chladiče a protáhlými světlomety. Zadní ostré konce podporují odvod vzduchu od karoserie. Niro EV má podobné tvary jako stávající model.

Interiér konceptu se výrazně liší od produkční verze. Hladký minimalistický design spojili návrháři také s digitalizací. Vnitřek se hemží odstíny stříbrné, šedé a bronzové barvy. Kia chce, aby se posádka uvnitř cítila komfortně a klidně.

Digitalizace v přední masce

Varování před tichem

Automobilka očekává, že elektrické Niro budou majitelé používat především v městském a příměstském provozu. Proto jej konstruktéři vybavili systémem varování chodců s reproduktory. V praxi má asistent fungovat tak, že když auto detekuje chodce nebo cyklistu, akusticky ho upozorní na přítomnost tichého elektromobilu.

Interiér hýří elegancí

Zatímco mateřský Hyundai představil na veletrhu model Nexo na palivové články, Kia se v oblasti vodíku zatím drží zkrátka. Nicméně debut příměstských eko-crossoverů naznačuje příchod sesterského modelu pro Nexo.

Foto: greencarreports.com, Kia, Chevrolet

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 111 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik