Elektrické Porsche je raketa, má skoro 700 koní

Stuttgartský výrobce odhalil další informace o elektrickém super sedanu Mission E. Porsche láká na rychlé dobití za patnáct minut a na luxusní interiér s futuristickými prvky. S výkonem necelých sedmi set koní je vážným rivalem populárního Modelu S.

Luxusní elektrický sedan

300, 400, 500

Zástupci automobilky uvedli, že elektrická „Panamera“ dostane v základu minimálně 300 kW (409 koní). Podle magazínu Automobile nabídne Mission E tři výbavové stupně. Základ, S a Turbo. Zákazníci, kteří zvolí střední cestu, budou mít k dispozici 400 kW (545 koní). Elektromotor vrcholového „éčka“ vyprodukuje výkon 500 kW (682 koní). Maximální rychlost výrobce omezil na 250 km/h.

Zadní část Mission E

Konkurence a zadokolka?

Výkonnostní parametry přímo konkurují Modelu S P100D. Tahle Tesla umí v režimu Ludicrous zrychlit z nuly na sto za 2,38 vteřiny. Porsche plánuje zastavět do auta elektromotor na každou nápravu. Tím konstruktéři dosáhnou pohonu všech kol. Akcelerace z nuly na sto by se tak měla u některých modelů pohybovat kolem tří vteřin. Němečtí inženýři však stále zvažují výhradní pohon zadní nápravy.

Koncept Mission E

Více jako iPad

Koncept je vybaven elektricky ovládanými dveřmi, okny i sedadly. Palubní deska hostí pět digitálních budíků a velkou dotykovou obrazovku. Středový panel navrhli designéři pro intuitivní ovládání. Mimo jiné na něm najdete ovladač elektronické parkovací brzdy a volič jízdního režimu R-N-D. Navzdory futuristickému zpracování interiéru nezapomněli návrháři na luxusní kůži, dřevo a kovové dekorační prvky.

Elektromobil s převodovkou

Konstrukční zajímavost se má skrývat uvnitř. Očekává se, že elektromotory budou posílat výkon na kola skrze dvourychlostní automat. Základní Mission E s dojezdem 383 km má stát 75 000 amerických dolarů. To je v přepočtu necelých 1,6 milionu korun. Elektrické Porsche dorazí do salónů ve Spojených státech koncem roku 2019.

Foto: Steffen Jahn, Porsche

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 115 posts and counting. See all posts by Jan Majurník