Nový Fisker bude mít dojezd možná až 1250 km

Fisker s.r.o. je druhá automobilka majitele Henrika Fiskera. Ten představil na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas svůj další model. Elektrický supersedan EMotion si brousí zuby na samotnou Teslu.

EMotion a Henrik Fisker

První pokus

Henrik Fisker z Dánska není v automobilovém světě žádný zelenáč. Jeho první projekt však skončil debaklem. Hybrid Fisker Karma dojel na špatného dodavatele baterií. Výrobce A123 Systems se dostal do finančních problémů, kvůli svolávacím akcím na jejich akumulátory. Zanedlouho zkrachovala i samotná Fisker Automotive. Technologie a práva na výrobu dnes vlastní čínská společnost Wanxiang.

Druhý pokus

Luxusní sedan EMotion se dvěma elektromotory chce oslovit zákazníky výkonem přes 785 koní, maximálkou 260 km/h a pohonem 4×4. Auto ujede kolem 640 kilometrů na jedno nabití. Elektromotor živí masivní 140 kWh akumulátory. Druhý pokus o dobití automobilového světa začne na ceně 2,7 milionů korun. Se všemi příplatky za EMotion zaplatíte necelé čtyři miliony.

Do budoucna autonomní

EMotion sedí na obřích 24“ discích z uhlíkových vláken. Ty jsou obuté pneumatikami Pirelli s nízkým valivým odporem. To zvýší dojezd. Výrobce také nasadil speciálně vyvinuté zvýšené bočnice. Řidič by se díky tomu měl při jízdě cítit komfortněji. Lithiové akumulátory si Dánové objednali od firmy LG Chem. Ta samá společnost dodává baterie i pro Chevrolet Bolt EV.

Do budoucna chce automobilka vylepšit EMotion autonomním řízením úrovně 4. Pokud Fisker dostane do auta „solid-state“ baterie, zvýší se dojezd na 1250 kilometrů. Na to si však musíme počkat do roku 2023.

Fisker EMotion chce zaútočit na Teslu

Prostor jako v „bavoráku“

Přestože vypadá EMotion jako kupé, jde prostorný pětimístný, případně čtyřmístný sedan. Společnost dokonce srovnává prostor pro nohy s vlajkovou lodí BMW řady 7. Výrobce uvedl, že chystá dlouhé kolejnice pro sedadlo spolujezdce. Tehdy bude mít cestující vzadu pocit, jako by seděl v limuzíně. Zahájení výroby plánuje Fisker někdy v roce 2020.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 118 posts and counting. See all posts by Jan Majurník