Elektrické SUV od Mercedesu uloveno na sněhu

Šikovní fotografové amerického Autoblogu ulovili nejnovější elektrický Mercedes. Podle jeho proporcí bude přímo konkurovat Modelu X od Tesly, Jaguaru I-Pace a koncernové Audi E-Tron. Mercedes-Benz EQ C otevírá novou modelovou éru německého výrobce.

Nová éra začíná tímto modelem

Od koncepce po novou éru

Automobilka představila svůj koncept Generation EQ už v roce 2016. Elektrické SUV začíná novou modelovou éru značky. Zástupci výrobce oznámili, že produkční verze EQ C dorazí na trh už v roce 2020. O dva roky později má mít Mercedes celkem deset nových elektrických aut. Nyní se dostáváme k maskovanému prototypu EQ C, který zachytily objektivy amerických fotografů.

Konkurence pro Teslu

Jde o poměrně velké SUV. Jeho základní tvar má stejné proporce jako odhalený koncept. Soudě podle vzhledu, bude konkurovat ostatním elektrifikovaným „eSUVéčkům“. Tesla Model X, Jaguar I-Pace a Audi E-Tron Quattro mají nového soupeře. Špioni tvrdí, že jde o finální design. Maskování neschovalo sériové vyráběné světlomety s LED diodami a zadní LED světla.

Těžká váha

Masivní baterie nabídnou dojezd na jedno nabití v rozsahu od 400 km do 500 km. Díky velkým akumulátorům bude auto těžší. Proto mu konstruktéři nadělili masivní brzdy. Ty můžeme vidět na fotografiích. Uložená energie poputuje do dvou elektromotorů. Pokud si EQ C zachová stejný princip rozdělení hnací síly jako koncept, dostane každá náprava svůj elektromotor. To znamená pohon 4×4.

Prototyp EQ C

Ve formě konceptu měl Mercedes výkon 408 koní. Zástupci automobilky prezentovali zrychlení z nuly na sto pod pět vteřin.

Auto by mělo mít dva elektromotory

Foto: Glenn Paulina

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 94 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik