Ultrastylové BMW iNext přijde na trh už za tři roky

Detroitský autosalon nám poodhalil dalšího rivala Tesly. Bavorská automobilka ukázala důležitá technická data. Původní spekulace o maximálním dojezdu necelých pět set kilometrů jsou pryč. Budoucnost elektrického „bavoráku“ bude mnohem zajímavější.

Crossover na baterky

Zástupci BMW představili koncept iNext skoro před dvěma lety. Tohle ultrastylové auto půjde do sériové výroby už v roce 2021. Automobilka slibuje dojezd až sedm set kilometrů na jedno nabití.  To je mnohem více než nabízí Tesla Model X v nejvyšší výbavě. BMW iNext by měl zaujmout místo na poli elektrických crossoverů. Jde tak proti plánům americké Tesly, která připravuje Model Y.

Tesla Model Y render

Ve jménu karbonu

Auto bude vyráběno podobně jako modely i3 a i8. Kvůli hmotnosti použijí inženýři komponenty z uhlíkových vláken. Němci také slibují autonomní řízení na úrovni 3. To znamená, že auto zvládne většinu situací samo, ale řidič musí být neustále připraven zasáhnout. Nicméně konstruktéři pracují i na úrovni 4. V ten moment BMW iNext nebude potřebovat šoféra.

Závodní akademie

Milovníci sportovní jízdy ocení režim Boost. Po jeho aktivaci auto promítá řidiči tipy pro dynamickou jízdu na čelní sklo. Posádku potěší slibovaný futuristický interiér a moderní on-line technologie. Variabilní základ umožní konstruktérům zastavět do podlahy různé velikosti baterií. To samé platí o pohonných jednotkách.

Variabilní koně

Jak bývá u BMW zvykem, za všechno se platí. Ve standardu se tedy dočkáme dojezdu „jenom“ 450 km. Celkový výkon začíná na 182 koních. Dále bude možné mít iNext nadopovaný na 346 koní či 455 koní. Vrcholová verze eko-futuristického crossoveru nabídne 602 koňských sil.

Řízení budoucnosti BMW iNext

Sériovou výrobu obstará závod v Dingolfingu, který leží nedaleko Regensburgu, kde má výrobce také svoji továrnu.

Koncept budoucnosti elektrického BMW

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 115 posts and counting. See all posts by Jan Majurník