Jaguar I-Pace prošel před premiérou mrazivými testy

Debut prvního elektrického SUV od Jaguaru se blíží. Ještě před světovou premiérou prohnal výrobce maskovaný I-Pace švédskými mrazy. Zástupci automobilky také odhalili nabíjecí časy, které předčily původní plány.

V podlaze jsou 90 kWh akumulátory

Debut na spadnutí

S konceptem elektrické šelmy jsme mohli seznámit v listopadu roku 2016. Automobilka průběžně testuje maskované předvýrobní kusy. Před uvedením sériového modelu jsme se dočkali závodní verze eTROPHY. Čekání na příchod I-Pace je u konce. Výrobce stanovil datum premiéry na 1. března 2018. Tedy pár dnů před startem autosalonu v Ženevě. Debut elektrického SUV bude Jaguar vysílat živě. Objednávky začne automobilka přijímat tentýž den.

Hrátky s kilowatty

Datum představení nebyla jediná věc, kterou zástupci automobilky oznámili. Společnost také uvedla časy potřebné k dobíjení. Z nuly na osmdesát procent to potrvá 45 minut s rychlonabíječkou DC. Nicméně k dosažení tohoto výsledku potřebujete 100 kW dobíjecí stanici. Například nabíječky ČEZu zvládají 50 kW a Superchargery Tesly až 120 kW. Původně však výrobce plánoval nabití na 80 % až za dvě hodiny s pomocí 50 kW nabíječky.

Čekání na ostrou verzi

Do podlahy zastavěli inženýři 90 kWh akumulátory. Ty zásobují energií dva elektromotory. Každý nich pohání jednu nápravu. Celkový výkon 409 koní doplňuje točivý moment 700 Nm. Zrychlení z nuly na sto zabere autu kolem čtyř vteřin. Výrobce zatím neoznámil příchod žádné ostré verze. Můžeme být tedy překvapeni, pokud Jaguar vypustí ještě žhavou konkurenci vrcholové Tesle Modelu X 100D.

Extrémní zatížení

Zátěžové testy v zimě jsou velmi důležité. Tehdy mohou mít baterie omezené schopnosti dodávat energii. Při testech ve Švédsku (Arjeplog) dosahovali teploty v extrému až – 40 stupňů Celsia. Podle výrobce umí zabudovaný tepelný systém udržet baterie v ideálním provozním stavu za všech podmínek. Aby však systém fungoval na 100 %, musí být auto při parkování zapojené v síti.

Testování v Los Angeles

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 66 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik