Jaguar I-Pace je strašák Tesly X. Stojí 2 miliony

Žádné výfukové plyny, žádné emise, žádný oxid uhličitý ani pevné částice. Šéf společnosti Jaguar Land Rover Ralf Speth to řekl celkem jasně. Elektrický I-Pace vyvinul Jaguar od základu jako nový model, je to úplně první voltové auto britské automobilky na trhu. Cena startuje na dvou milionech korun.

Nízká silueta s krátkými převisy a useknutým zadkem má viditelně sportovní úmysly. Podle automobilky vychází I-Pace z hybridního supersportu C-X75, který dal Jaguar dohromady se stájí Williams z Formule 1 a který se poprvé objevil na autosalonu v Paříži před osmi lety.

Středně velké SUV převeze pět lidí (Tesla Model X až sedm), lithium-iontovou baterie o kapacitě 90 kWh s 432 články má umístěnou uprostřed mezi nápravy. Zveřejněné technické údaje slibují dojezd 480 kilometrů (Model X 100D až 565 kilometrů), domácí nabíječka dodá akumulátoru energii za něco málo přes 10 hodin. Rychlonabíječka zvládne baterku nabít na 80 procent za 45 minut.

400 koní

Elektromotory z dílny britského Jaguaru jsou na obou nápravách. I-Pace má pohon všech kol, nabídne výkon 294 kilowattů (400 koní) a točivý moment 696 Nm. Z nuly na sto zrychlí za 4,8 vteřiny (srovnatelný Model X za 4,9). Elektromobil má hliníkovou karoserii a ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Těžiště je o 13 centimetrů níž než u modelu F-Pace.

Kufr je obrovský, převezete v něm 656 litrů zavazadel. Se sklopenými zadními sedadly má zavazadelník kapacitu 1453 litrů. Zmiňovaná Tesla X má při stejném uspořádání vnitřní prostor objemnější, uveze 2180 litrů.

Multimédia bude řidič ovládat přes systém Touch Pro Duo od Land Roveru. Stejně jako Toyota, Nissan nebo Seat i Jaguar nabízí podporu digitální hlasové asistentky Alexa a popovídat si s ní budete moct i v novém I-Pacu.

Světovou premiéru si debutující elektromobil od Jaguaru odbude v Ženevě. Už teď je ale možné auto objednávat. V Česku začíná s cenovkou 2 039 092 korun. A hádáte správně… Tesla Model X je přeci jen o něco dražší. Podle evropského webu výrobce stojí verze 100D s pěti sedadly přes 2 300 000 korun. Bez daně.

Foto: Jaguar

Matěj Skalický

Autoliebhaber, externí redaktor. Od roku 2011 reportér Českého rozhlasu informující o světovém dění, vědě a technice a automobilovém průmyslu. Absolvent žurnalistiky na Univerzitě Karlově a student politologie v Hradci Králové.

matej-skalicky napsal 44 článků.Zobrazit všechny články autora: matej-skalicky