Cupra e-Racer má čtyři elektromotory, závodit chce za rok

Seat do Ženevy dovezl svou novou prémiovou značku Cupra. Jejím prvním modelem bude Ateca s 300 koňmi. Cupra ale ve Švýcarsku má i svůj první závodní cestovní model, na výstavišti Palexpo září e-Racer. Má čtyři elektromotory, které točí až 12 tisíc otáček.

Cupra e-Racer je první stoprocentně elektrický závodní cestovní vůz na světě, v Ženevě si odbývá světovou premiéru. O výkonu se zatím spekuluje, měl by dosáhnout až 500 kW. Španělský výrobce alespoň prozradil, že soustava elektromotorů elektrického sporťáku dokáže točit až 12 tisíc otáček.

Nový e-Racer je sprinter do zásuvky. Z nuly na stovce je auto za 3,2 vteřiny a maximální rychlost činí 270 kilometrů za hodinu. Baterie váží 450 kilogramů a mají kapacitu 65 kWh. Závodní výhodou může být, že maximální točivý moment auto nabídne okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu. Elektromotory jsou navíc lehké a hospodárné, využívají na rozdíl od spalovacího motoru valnou většinu dodávané energie.

Auto stojí na základu Cup Raceru, nemá převodovku a je výrazně tišší. Do závodů se e-Racer podívá v roce 2019 a naváže na více než čtyřicetiletou historii Seatu v motoristickém sportu.

Cupra jako nová prémiovka Seatu zažívá ve Švýcarsku svou výstavní premiéru. Několik dní po oficiální prezentaci v Barceloně ukazuje na stánku v Ženevě i novou Atecu, první model značky. Dvoulitrový model v Atece poskytuje nejvyšší výkon 221 kW (300 koní) a je doplněn sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Auto má pohon všech čtyř kol.

Matěj Skalický

Autoliebhaber, externí redaktor. Od roku 2011 reportér Českého rozhlasu informující o světovém dění, vědě a technice a automobilovém průmyslu. Absolvent žurnalistiky na Univerzitě Karlově a student politologie v Hradci Králové.

Matěj Skalický has 53 posts and counting. See all posts by Matěj Skalický