Voitures Extravert je retro Porsche na baterky

Potenciální zákaz vjezdu aut se spalovacím motorem do center měst berou v Nizozemsku vážně. Firma Voitures Extravert nabízí předělávky klasických Porsche 911 z konce šedesátých až osmdesátých let. Tradiční pohonnou jednotku tu nahrazují elektromotory. Autentický jízdní zážitek a ekologický pohon však má svou cenu a velmi omezenou dostupnost.

VE QUINTESSENZA 911

Retro v novém

Dvojice nizozemských podnikatelů z firmy Voitures Extravert chce předejít dni, kdy nebudou moci klasická auta do center evropských měst. Úpravce se zaměřuje na staré modely Porsche 911 od pozdních šedesátých let do konce osmdesátých let. Těmto sporťákům vdechnou nový život v podobě elektrického pohonu. Výsledkem jejich práce je Quintessenza SE s karoserií 911 před původním rokem výroby 1974 a Quintessenza TE s tělem Porsche z konce sedmdesátých či osmdesátých let.

Klasické Porsche 911 na baterky

Vyrobeno ze šrotu

Společnost nevybírá dokonalé „poršáky“ pro základní stavbu. V jejich skladech najdete zhruba 150 tisíc komponentů demontovaných z jinak nepoužitelných vraků. Po kompletním restaurování karoserie přijde na řadu mechanický podvozek z Carrery 3.2 vybavený elektromotory. Energii dodávají zastavěné 60 kWh akumulátory. Automobilka Voitures Extravert nezveřejnila technické parametry, její zástupci však udávají zrychlení Quintessenzy z nuly na sto za méně než šest vteřin. Na jedno nabití ujede tohle elektrické Porsche 400 kilometrů a maximální rychlost je 200 km/h.

Staré dobré časy

VE slibuje vyvážené výkonnostní parametry a autentický jízdní zážitek. Originální Porsche 911 Carrera z roku 1984 dosáhla z klidu na stovku za 5,48 vteřin. Konstrukční řešení elektrického znovuzrození by mohlo překonat staré dobré časy kvůli rozložení hmotnosti 50:50. Obě verze mají standardně posilovač řízení, ventilované kotoučové brzdy, nastavitelné tlumiče a klimatizaci.

Ikonická záď

Ruční práce

Pokud vidíte v tomhle projektu své dokonalé štěstí, připravte si 300 tisíc eur bez DPH. To je v přepočtu zhruba 7 600 000 korun. Za svoje peníze dostanete auto, díly, práci a pětiletou záruku s limitem 100 tisíc kilometrů. Za případné doplňky si kupec samozřejmě musí připlatit. Letos plánuje firma postavit pět kusů elektrických „děvetsetjedenáctek“, které už mají své zákazníky.

V roce 2019 chce společnost vyrobit 12 modelů a rok poté dva až tři kusy měsíčně. Auta si budou moci koupit lidé z Evropy a ze Severní Ameriky.

Dvojice elektrosporťáků

Autentické detaily byly zachovány

Foto: Voitures Extravert

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 115 posts and counting. See all posts by Jan Majurník