Český retro elektromobil ujede až 300 km

Toužíte po návratu klasických aut z 20. století? Česká automobilka MW Motors dostala podobný nápad. V jejích dílnách vzniká elektromobil Luka EV se stylovou karoserií z minulosti a technologií budoucnosti.

V roce 2015 oznámili čeští inženýři, že vyrobí retro elektromobil s dojezdem až 300 kilometrů, cenou pod 550 tisíc korun a hmotností nepřevyšující 750 kg. Už tehdy testovali první prototyp. Teď automobilka MW Motors představila finální produkt, který vypadá prostě skvěle.

Dvoumístný elektromobil má na každém kole vlastní elektromotor s výkonem 12,5 kW. Jde tedy o čtyřkolku. Výrobce udává celkový výkon 66 koňských sil. Z místa na stovku zrychlí Luka EV za 9,6 vteřin.

Auto je oproti původním plánům těžší. Interní zkoušky výrobce stanovili pohotovostní hmotnost na 815 kg. Podvozek auta je vyrobený z hliníku, části karoserie z vyztuženého plastu. Ternární  akumulátory s kapacitou 21,9 kWh poskytnou dojezd až 300 km na jedno nabití.

Informace o ceně výrobce zatím tají. Na výsledky bezpečnostních zkoušek také netrpělivě čekáme. Společnost tvrdí, že v základní výbavě mohou zákazníci očekávat kožené čalounění sedadel, klimatizaci, elektricky ovládaná okna, infosystém a navigaci. Luka EV je homologovaná v kategorii M1.

Vybavený interiér
Trocha tabulkové techniky
Dojezd, km 300
Maximální rychlost, km/h 146
Zrychlení, 0 – 100 km/h 9,6
Výkon, kW/konšká síla 50 / 66
Nabíjení, %/hod. 80 / 1
Spotřeba, kWh / 100 km 6,8
Pohotovostní hmotnost, kg 815
Elektromotor, počet/výkon kW 4/12,5
Baterie, typ/kapacita kWh NiCoMn/21,9
Rozvor, mm 2300
Rozměry, mm 4050 × 1620 × 1220 mm
Stabilizace trakční kontrola, vektorování točivého momentu
Brzdy ARBS
Podvozek 6061 hliníkový
Karoserie Vláknový kompozit (plast)
Barvy černá, červená, stříbrná, zelená, dvoubarevný lak
Počet dveří 2
Počet sedadel 2
Interiér Kožené čalounění
Homologace M1, EU
Výroba a design Česká Republika

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 82 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik