Elektrické Audi E-Tron Vision povstalo z virtuální reality

Tohle Audi se původně narodilo jako herní model. Z virtuální reality přešlo díky konstruktérům do reálného života ve formě konceptu. Plně funkční prototyp bude sloužit dokonce jako závodní taxi.

Zhruba před měsícem ukázala společnost Audi siluetu konceptu E-Tron Vision Grand Turismo. Teď však zástupci výrobce předvedli světu funkční prototyp, který bude vozit návštěvníky Formule E. Ta nabírá na popularitě. Některé světové automobilky dokonce opouští klasickou F1 a soustředí se jen na alternativy. Důvodem jsou vysoké náklady na tradiční závodění a přísné předpisy FIA.

Interiér budoucnosti

Audi E-Tron s pohonem 4×4 má celkem tři elektromotory. Každý z nich je naladěný na 272 koní. Technici umístili na zadní nápravu dva elektromotory a dopředu jeden. S celkovým výkonem přesahujícím 815 koní dosahuje Vision Gran Turismo zrychlení z nuly na sto pod dvě a půl vteřiny. Elektromobil váží 1450 kg a konstruktéři rozložili jeho hmotnost v poměru 50:50.

Zpátky do minulosti

Barevné provedení karoserie bylo navrženo ve stylu osmdesátých let. Auto odráží úspěchy značky v motoristickém sportu. E-Tron Gran Turismo je výsledkem spolupráce vývojářů z Polyphony Digital a samotnou automobilkou.

„I když je návrh virtuálního vozidla mnohem jednodušší a umožňuje větší svobodu, ve skutečnosti se koncept těžko realizuje. Nechtěli jsme postavit fiktivní auto, ale plně funkční model,“ říká Marc Lichte z Audi.

Silueta

Poprvé si E-Tron zajezdí před veřejností v Římě na závodě Formule E, který je na programu 14. dubna 2018. Poté zamíří „trhat asfalt“ na další akce. Hosté a zákazníci automobilky budou moci usednout na místo spolujezdce nebo si auto vyzkoušet na herní konzoli.

Foto: Audi Sport

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 119 posts and counting. See all posts by Jan Majurník