Elektrický Maybach má přes 750 koní, dobijete ho bezdrátově

Německý koncern Daimler nedávno odhalil průvodní fotku připravovaného konceptu luxusu. Výrobce aktuálně uvolnil fotky interiéru i exteriéru. Nové elektrické SUV s logem Maybachu bude mít karoserii ve stylu sedanu. Mercedes s ním míří hlavně na čínský trh.

Pokud někdo předpokládal, že půjde o převlečený Mercedes-Benz GLS, pletl se. Ačkoli koncept může využívat jeho platformu, karoserii postavili inženýři od základu novou. Místo tradičních SUV tvarů posadili technici na podvozek čtyřdveřový sedan.

Přední části dominuje masivní maska chladiče ve stylu vodopádu. Vedle ní jsou třímodulové hlavní světlomety. Detaily auta kombinují prvky luxusní limuzíny a SUV. Designově dělené svítilny a dvojité sklo najdete také vzadu.

Charakteristickým rysem Maybachu je chromové lemování exteriéru. Černě lakované podspoilery, prahy a lemy blatníků vizuálně oddělují karoserii od podvozku. Tím návrháři ještě více zvýraznili netradiční provedení.

Elektrický nadstandard

Interiér kypí prémiovými materiály. Čistý německý design podporuje dřevěné obložení, osvětlení a konstrukční detaily. Jde například o logo výrobce na středovém tunelu nebo tvarované ovládání sedadel. Jednoduché palubní desce vévodí dvě sdružené dotykové obrazovky. Podobnou cestou se vydal i Volkswagen u nového Touaregu.

To nejlepší je očím skryto. Koncept Maybachu pohání čtveřice elektromotorů s celkovým výkonem převyšujícím 750 koňských sil. Akumulátory s kapacitou 80 kWh zastavěné v podlaze SUV sedanu nabídnou dojezd přes 320 kilometrů. Maximální rychlost Němci elektronicky omezili na 250 km/h.

Řidič luxusního elektromobilu s pohonem 4×4 může dobíjet energii stejnosměrným proudem o výkonu až 350 kW. To znamená, že necelých sto kilometrů „natankujete“ za pět minut. K dispozici je také bezdrátové indukční dobíjení.

Podobný koncept představil už v roce 2009 konkurenční Aston Martin. Britská automobilka postavila auto na platformě Mercedesu třídy GL. Pokus o luxusní SUV sedan Lagonda nakonec skončil jen ve formě prototypu. Maybach však, zdá se, poputuje do sériové výroby.

Foto: Mercedes-Maybach, Aston Martin

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 94 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik