Čínský autonomní sedan K-Byte ujede přes 500 kilometrů

Čínská start-upová automobilka Byton představila svůj druhý koncept – po SUV M-Byte přichází autonomní sedan K-Byte s dojezdem přes 500 kilometrů na jedno nabití. Auto zvládne většinu řidičských úkonů samo a podle zástupců společnosti jde o designový průlom v oblasti „chytrých“ aut.

Autonomní technologii kupuje Byton od společnosti Aurora. Ta dodává komponenty také do elektromobilů značky Tesla a jihokorejské automobilce Hyundai. Sedan K-Byte dostane autopilota na úrovni čtyři. To znamená, že většinu řidičských úkonů zvládne auto samo, zcela bez lidského zásahu.

Hardware autopilota zakomponovali návrháři přímo do designu auta. Laserové radary na střeše slouží jako oči, zastavěné senzory posílají počítačům informace o dění okolo auta. Boční lidary jsou umístěny místo zpětných zrcátek a kvůli bezpečnosti chodců se umí také rozsvítit, čímž na sebe auto upoutá pozornost. Při parkování se pak lidary automaticky zasunou. Designovou zvláštností jsou přední LED pásky místo masky chladiče, které vytváří trojrozměrnou vizualizaci auta.

Automobilka používá jmenný systém zahrnující název Byte. Sedan se jmenuje K-Byte a dříve představené SUV M-Byte. Podobná pravidla dodržuje i koncern Volkswagen. Všechna SUV značky Volkswagen začínají na písmeno „T“, zatímco škodovky na „K“ a končí na „Q“.

V roce 2020

Podle zástupců výrobce jde v případě K-Byte o designový průlom v oblasti „chytrých“ aut. Číňané sází na eleganci, luxus, sportovní vzhled a nové prvky věku autonomního řízení.

Byton zatím neodhalil technické detaily sedanu. Auto však sdílí stejnou platformu s SUV M-Byte. To výrobce nabídne se dvěma pohonnými jednotkami. „Zadokolka“ s jedním elektromotorem má výkon přes 268 koní a 400 Nm točivého momentu.

Čtyřkolka se dvěma elektromotory dosahuje maximálního výkonu přes 469 koní. Jisté je, že K-Byte zvládne porci přes 500 kilometrů na jedno nabití.

Výrobce chce začít testovat prototypy už na konci roku 2020. První dodávky k zákazníkům plánuje o rok později.

Foto: Byton

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 115 posts and counting. See all posts by Jan Majurník