Elektrické Porsche se jmenuje Taycan, má přes 600 koní

První sportovní elektromobil stuttgartské automobilky Porsche se oficiálně jmenuje Porsche Taycan. Kromě zrychlení z nuly na sto pod 3,5 vteřiny nabídne výkon přes 600 koní a homologovaný dojezd na jedno nabití přesahující 480 kilometrů. Výroba německého „elektrosporťáku“ vytvoří až 1200 nových pracovních pozic.

Původ pojmenování najdete přímo v logu výrobce. Středu emblému dominuje vzedmutý hřebec, kterého si automobilka půjčila ze stuttgartského městského erbu. Jméno Taycan překládá Porsche jako živý mladý kůň. Jde totiž o svěží model ve stáji značky. „Naše nové elektrické sportovní auto je silné a spolehlivé,“ řekl Oliver Blume, šéf společnosti. „Je to auto, které můžete trvale využívat na dlouhé vzdálenosti a

představuje svobodu.“

Porsche Taycan slibuje zrychlení z nuly na sto pod 3,5 vteřiny. Díky dvěma elektromotorům nabídne výkon přes 600 koňských sil. Podle přísnější evropské normy WLTP ujede první sportovní elektromobil značky na jedno nabití přes 480 kilometrů.

Speciální linka, nová lakovna

Kromě nového jména a plánovaného rozvoje prodejní sítě vytvoří Porsche také další pracovní místa. Taycan se bude vyrábět na speciální montážní lince v mateřském Stuttgartu. Vznikne i nová lakovna, která bude propojená dopravním mostem s hlavní produkční halou. Sériová motorárna rozšíří portfolio o elektromotory.

Výrobce také plánuje postavit zcela novou karosárnu, pracovně vytíží až 1200 lidí. Německá automobilka rovněž zainvestuje do výzkumného centra ve Weissachu. Investovat chce šest bilionů eur, tedy asi 153 miliard.

Nejbližším konkurentem auta je Tesla Model S, která stojí v základu zhruba 2,2 milionu korun s daní a zvládne až 490 kilometrů na jedno nabití. Druhou alternativou může být Jaguar I-Pace s dojezdem až 480 kilometrů a cenou lehce převyšující dva miliony korun včetně daně z přidané hodnoty. Porsche Taycan má podle šéfa značky stát stejně jako Porsche Panamera, tedy přibližně 2,5 milionu korun.

Foto: Porsche

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 115 posts and counting. See all posts by Jan Majurník