Audi E-Tron nemá zpětná zrcátka, nahradily je kamery

Německá automobilka Audi se chlubí technologickým milníkem v oblasti sériové výroby. Nové elektrické SUV Audi E-Tron přišlo o klasická zpětná zrcátka. Místo nich konstruktéři použili kamery. V čem jsou lepší?

Jedny z nejzajímavějších prvků připravovaného elektrického SUV Audi E-Tron jsou bezpochyby dva sedmipalcové OLED monitory na bocích dveří. Samotná zpětná zrcátka jsou minulostí.

Praktické obrazovky budou zrcadlit dění za autem ve třech režimech, které pomohou řidiči na dálnici, ve městě nebo při parkování. Kamerové řešení měly doposud vždy prototypy. Podle zástupců značky bude sériové Audi E-Tron technologickým pionýrem.

Spolu s aktivní aerodynamikou, vzduchovým podvozkem a bez velkých krytů zrcátek dosahuje E-Tron nízkého odporu vzduchu. Konkrétně jde o aerodynamický koeficient 0,28. Konkurenční Tesla Model X je na tom s odporovým součinitelem 0,24 o něco lépe.

Konstrukční prvky interiéru se podobají těm, které výrobce zastavuje do modelu Audi Q8. Bavíme se především o grafickém přístrojovém štítu a dvou ovládacích dotykových obrazovkách na středovém panelu. Prostorové ozvučení z dílen dánské společnosti Bang & Olufsen nabídne 16 reproduktorů a zesilovač s výkonem 705 Wattů.

O pohon se postarají dva elektromotory napájené lithiovými bateriemi s kapacitou 95 kWh. Auto zvládne čerpat energii z nabíječky s výkonem 150 kW. To je třikrát více než u standardních rychlodobíjecích stanic. Podle evropské normy WLTP ujede Audi E-Tron na jedno nabití necelých 400 kilometrů.

Německá automobilka chtěla svoje elektrické SUV oficiálně odhalit na konci srpna v Bruselu. Jenže výkonný ředitel Audi byl zatčen, a proto se premiéra odsunula na později a do Spojených států.

Foto: Audi

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 105 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik