BMW iX3 se bude vyrábět v Číně a vyvážet do celého světa

Mnichovská automobilka BMW oznámila, že svoje elektrické SUV iX3 bude vyrábět v Číně. Zatím všechny velké SUV vozy mnichovské automobilky sjíždění z výrobní linky v jihokarolínském Spartanburgu. Podle zahraničních komentátorů je to reakce na celní válku mezi USA a Čínou, která by mohla být největším odbytištěm nového elektromobilu.

Výrobu plně elektrické iX3 zaštítí firma BMW Brilliance Automotive. Zázemí továrny a velký počet zaměstnanců umožní automobilce vyrábět přes půl milionu modelů iX3 ročně. Bude to historicky poprvé, kdy se budou „bavoráky“ dovážet z Číny do USA.

Přesunutím produkce BMW iX3 pod křídla BMW Brilliance Automotive ušetří mateřská společnost 25% clo. To jde jinak k tíži importéra při dovozu elektromobilu ze zahraničí. Čínská vláda tak reagovala na radikální kroky severoamerického prezidenta Donalda Trumpa, který zavedl obdobné poplatky při importu elektrického auta do Spojených států.

Zástupce značky Harald Krueger uvedl, že se plně elektrické SUV bude vyvážet z Číny do celého světa. I kdyby se iX3 vyráběla v lipském závodě automobilky, cla do Číny by BMW neobešlo. Bavorský výrobce proto v Sasku chystá namísto stavění nové linky navýšení produkční kapacity svých elektrických modelů i3 a i8.

Stěhování národů

Německý koncern ukázal koncept modelu iX3 na letošním autosalonu v Pekingu. Elektromotor s výkonem přes 270 koní čerpá energii z baterií s kapacitou 70 kWh. Předpokládaný dojezd na jedno nabití je 400 kilometrů. Pomocí rychlonabíječky s výkonem 150 kW bude možné dobít auto na 80 % za půl hodiny.

BMW tak následuje ve stěhování výroby Teslu i Harley-Davidson. Slavný výrobce motocyklů přesune část produkce do Evropy jako protest proti americkému prezidentovi. Průkopník moderní elektromobility zase připravuje otevření nového závodu v Šanghaji.

Foto: BMW

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 122 posts and counting. See all posts by Jan Majurník