Pininfarina proti Bugatti. Hypersport z Itálie jede přes 400

Italské designové studio Pininfarina pomohlo ve 20. století navrhnout ty nejznámější supersporty od Ferrari. Teď mění oktany za volty a v době elektrické staví hypersportovní model PF0 za 55 milionů korun. Do výroby půjde za dva roky.

Zatím ho viděli jen vybraní. Hypersportovní model má na prvních obrázcích úzký profil s koly vytlačenými mimo hlavní tunel karoserie. Vypadá fantasticky. A ještě lépe pojede. Stovku má zvládnout pod dvě vteřiny. Maximální rychlost? Přes 400 kilometrů za hodinu. Což takhle drag race, milé Bugatti Chiron?

Pininfarina se po téměř devadesátileté historii v čele světového automobilového designu vydává vlastním směrem. Ikonická auta pro značky Alfa Romeo, Fiat, Lancia a už zmiňované Ferrari střídá za PF0. Takové je kódové označení pro nový hypersport z italského Cambiana.

 

PF0 pofrčí čistě na elektřinu, žádný vidlicový šestiválec z Formule 1 jako u hybridního Mercedesu-AMG Project One nečekejte. Na baterky zvládne elektrická Pininfarina ujet 500 kilometrů. „Většina článků bude umístěna mezi řidičem a cestujícími,“ přiblížil šéfdesignér Luca Burgogno. Obyčejně mají elektromobily baterky pod podlahou, to by ale podle Burgogna zbytečně zvyšovalo siluetu auta.

Naživo bude možné hypersportovní Pininfarinu vidět příští měsíc na kalifornské přehlídce automobilové elegance Pebble Beach Concours d’Elegance. Pozvaní jsou potenciální (a velmi bohatí) kupci. Všichni ostatní si musí počkat na oficiální odhalení, které je naplánované na příští autosalon v Ženevě.

Matěj Skalický

Autoliebhaber, externí redaktor. Od roku 2011 reportér Českého rozhlasu informující o světovém dění, vědě a technice a automobilovém průmyslu. Absolvent žurnalistiky na Univerzitě Karlově a student politologie v Hradci Králové.

Matěj Skalický has 55 posts and counting. See all posts by Matěj Skalický