Nissan Leaf E-Plus dostane větší baterie a 203 koní

Nejprodávanější elektromobil světa se dočká větších baterií. Akumulátory s kapacitou 60 kWh umožní řidiči ujet zhruba 362 kilometrů na jedno nabití. Inženýři také zastavěli pod kapotu silnější elektromotor s výkonem 203 koní. Díky konstrukčním inovacím se Nissan Leaf E-Plus vyrovná Tesle Modelu 3 nebo Chevroletu Bolt.

Modelová řada 2019 evropského elektrického bestselleru dostane volitelné akumulátory s kapacitou 60 kWh. Jde o velký skok ze současného bateriového balíčku s kapacitou 40 kWh. Teoretický dojezd na jedno nabití podle normy WLTP vzroste se současných 270 kilometrů na zhruba 362 kilometrů. Porci elektrické energie navíc využili konstruktéři k zástavbě silnějšího elektromotoru s výkonem 203 koňských sil.

Nissan Leaf E-Plus bude globálně konkurovat severoamerické Tesle. Elektrický Model 3 nabídne v základu baterie s kapacitou 50 kWh, pohonné ústrojí naladěné na 200 koní a homologovaný dojezd 354 kilometrů. Ve Spojených státech je ve hře také Chevrolet Bolt. Standardní konfigurace zahrnuje akumulátory s kapacitou 60 kWh a elektromotor s výkonem 203 koní. S plnými bateriemi zvládne Bolt ujet až 383 kilometrů.

„Tankování“ vylepšeného japonského elektromobilu urychlí vestavěná palubní nabíječka s výkonnostním rozsahem 11 až 22 kW. Prototyp inovovaného Leafu zachytili fanoušci na rychlonabíjecí stanici s výkonem 102 kW. Jde o dvakrát výkonnější dobíjení, než je možné u současného Nissanu Leaf.

Pařížský autosalon letos zástupci automobilky Nissan vynechají. K plnému odhalení veřejnosti dojde nejspíš na losangeleském autosalonu v listopadu. Podle odhadů by se měl silnější Leaf objevit ve výlohách „showroomů“ začátkem příštího roku.

Sesterský model Renault Zoe čeká stejná procedura. Řidiči stávajícího francouzského elektromobilu s kosodélníkem ve znaku mohou využít akumulátorové kapacity 41 kWh a dojezdu 300 kilometrů. Oproti japonskému Leafu se 150 koňmi na palubě však strádá na výkonu. Pohonné ústrojí Renaultu Zoe vyprodukuje podle typu od 93 do 110 koní.

Foto: Nissan

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 122 posts and counting. See all posts by Jan Majurník