Faraday Future už vyrábí, elektrické SUV bude v prosinci

Po několikaměsíční krizi se kalifornská automobilka Faraday Future vzpamatovala díky finanční injekci od nového investora z Číny. Nabité účty daly věci do pohybu a z výrobní linky hanfordské továrny sjela první sériová karoserie modelu FF91. Budoucí majitelé se mají dočkat prestižního elektrického SUV už letos v prosinci.

První sériová karoserie elektrického SUV FF91 sjela z produkční linky bývalé továrny koncernu Pirelli v kalifornském Hanfordu. Ocelové i hliníkové panely bílého těla spojují samořezné nýty a speciální technologie odporového svařování.

Jde o významní milník automobilky Faraday Future, protože se předchozí prototypy vyráběly ručně. „Vstoupili jsme do finální fáze a jsme těsně před uvedením naší vlajkového lodi FF91,“ řekl ředitel automobilky Yueting Jia.

Čínské ambiciózní plány málem zhatila finanční krize, která sužovala původního investora několik měsíců. Po dvou letech má „Faradayova budoucnost“ nového mecenáše, který utratil za vývoj už dvě miliardy amerických dolarů. To dělá v přepočtu přes 44 miliard korun. Silná finanční injekce pomohla celý přípravný proces výrazně urychlit.

Tesla na pranýři

Velké SUV slibuje výkon přes 1000 koní, zrychlení z nuly na sto za 2,6 vteřiny a dojezd na jedno nabití až 608 kilometrů. Elektromobil čerpá energii z akumulátorů s kapacitou 130 kWh. V rámci firemních testů zvládl model FF91 uhánět rychlostí 190 kilometrů za hodinu po dobu 55 minut. Konkurenční Tesla Model X 100D nabídne výkon 525 koní a dojezd až 565 kilometrů. Dva elektromotory živí baterie s kapacitou 100 kWh. Maximální rychlost je 250 kilometrů v hodině.

Za prestižní a výkonný elektromobil zaplatí budoucí majitelé v přepočtu přes 6,5 milionu korun. První dodávky k zákazníkům plánuje automobilka realizovat letos v prosinci. Dalším krokem bude vývoj menšího a cenově dostupného modelu FF81.

Foto: Faraday Future

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 118 posts and counting. See all posts by Jan Majurník