Audi e-tron má softwarové ‚nitro‘. Stovku dá pod šest vteřin

Německá automobilka Audi odhalila další technické detaily k připravovanému elektromobilu. E-tron se dvěma elektromotory dosahuje standardního výkonu 360 koní, po dobu osmi vteřin však počítače dovolí krátkodobé zvýšení výkonu na 408 koní. Softwarová injekce elektronického adrenalinu umožní zrychlení z nuly na sto pod šest vteřin.

Konstrukční řešení pohonu pomocí dvou elektromotorů je v případě e-tronu trochu komplikované. Standardní nastavení na 360 koní a 561 Nm točivého momentu můžete využívat při soustavné akceleraci s pedálem na podlaze po dobu 60 vteřin. Potom dojde k omezení výkonu. Ačkoli se to může zdát limitující, málokdy jedete naplno konstantně celou minutu. Omezovač maximální rychlosti nastavili inženýři na 200 kilometrů v hodině.

Audi e-tron umí jet daleko svižněji díky systému krátkodobého zvýšení výkonu. K jeho aktivaci dojde po přepnutí do sportovního módu a sešlápnutí pedálu akcelerátoru na podlahu. Po dobu osmi vteřin produkují oba elektromotory společně 408 koní a 664 Nm točivého momentu. Ke zrychlení z místa na stovku pak potřebuje elektrické SUV méně než šest vteřin. S plnými bateriemi je dojezd v rámci normy WLTP lehce přes 400 kilometrů.

Elektromobil od Audi si budete moci objednat už 17. září letošního roku. První dodávky k zákazníkům jsou plánovány na začátek roku 2019. Víc v zářijovém SUV magazínu.

Foto: Audi

 

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 119 posts and counting. See all posts by Jan Majurník