Švýcaři chtějí dobýt Evropu elektroangličákem za 300 tisíc

Švýcarský výrobce skútrů a koloběžek se chystá dobýt Evropu miniaturním elektromobilem. Designéři společnosti Microlino se inspirovali poválečným modelem BMW Isetta. Mikroauto má výkon 20 koní, maximálku skoro 90 kilometrů za hodinu a ujede až 214 kilometrů na jedno nabití. Základní cena je 300 tisíc korun.

Elektromobil Microlina se drží své původní předlohy z 50. let. S konstrukcí pomáhali inženýři italské společnosti Tazzari, která vyrábí ultrakompaktní model Zero. Vpředu jsou jedny výklopné dveře s připojeným sloupkem řízení. Vedle řidiče je ještě jedno malé místo pro spolujezdce.

Mikroautíčko nabídne dva typy lithium-iontových akumulátorů. Baterie s kapacitou 8 kWh vystačí na 119 kilometrů jízdy. Silnější moduly s kapacitou 14,4 kWh poskytnou dojezd až 214 kilometrů. Zástupci společnosti tvrdí, že k plnému nabití stačí čtyři hodiny.

Reinkarnovaný „bavorák“ se drží svého určení. Jde o městské auto každým coulem. Výkon elektromotoru je slabých 20 koní. Maximální rychlost zase necelých 90 kilometrů za hodinu.

Menší než Smart

Microlinu navrhli konstruktéři za stejným účelem, kvůli kterému vznikla před více než 50 lety i originální poválečná Isetta. Jde o cenově dostupné auto pro masy. Elektromobil měří pouze 2438 milimetrů. Je dokonce o 609 milimetrů kratší než kompaktní Smart Fortwo. Objem kufru je miniaturních 30 centimetrů krychlových.

Na rozdíl od miniaturního Smartu pro dva můžete s „mikrolínou“ zaparkovat natěsno kolmo k obrubníku s tím, že pasažéři elegantně vystoupí předem. Případně s ním vyrazíte do kavárny bez rezervace místa…

Automobilka chce letos vyrobit stovku malých elektroaut. Příští rok jsou plány padesátinásobné. Základní cena je 300 tisíc korun. V současné době má firma už 7200 objednávek. Značka chce expandovat do Evropy i Číny. Ve Spojených státech by totiž švýcarský angličák neprošel bezpečnostními zkouškami.

Společnost založili dva bratři ze Švýcarska. Svůj mikro koncept ukázali před dvěma lety na ženevském autosalonu.

Foto: Microlina

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 119 posts and counting. See all posts by Jan Majurník