Koncept Honda NeuV – Elektromobil i skútr v jednom

Japonská Honda chce elektrifikovat různé dopravní prostředky. Kromě aut pracuje taky na elektrických motocyklech a skútrech. Její koncept NeuV dokonce spojuje oba prostředky dohromady a nabízí možnost jejich propojení.

Při vývoji elektrického modelu NeuV, což je zkratka anglického označení New Electric Urban Vehicle (Nové elektrické městské vozidlo), se vycházelo ze skutečnosti, že soukromá auta jsou například v Japonsku využívána jen zhruba ve čtyřech procentech jízd. Proto Honda sází na budoucnost v podobě sdílení aut. Pokud by majitel elektromobil právě nepotřeboval, mohlo by vozidlo přepravovat zájemce po okolí. Počítá se také s možností, že by auto umělo v případě potřeby prodávat elektrickou energii zpět do sítě v době energetických špiček.

Přístrojová část Hondy NeuV Concept zpracovaná jako velký tablet

Palubka jako jeden velký tablet

Honda NeuV je vybavena kompletním rozhraním dotykového panelu, přes který se ovládají všechny funkce vozu. Auto prosvětluje panoramatické střešní sklo protažené do střechy. Nastupování a vystupování je hodně jednoduché i v těsných parkovacích místech. Celý boční panel se totiž otevře směrem ven a dozadu.

Malý elektrický skútr Honda Kick’n Go pro případ nouze

Skútr pro případ nouze

V zavazadlovém prostoru dvoumístné Hondy NeuV je uložen prototyp elektrického skútru „Kick ’n Go“, pro případ nouze. Prototyp se inspiroval originálním skútrem Honda ze 70. let minulého století. Novou konstrukci nepohání řetěz, ale odpojitelný akumulátor, který se dobíjí v zavazadlovém prostoru vozu NeuV.

Jindřich Lasík

Celý profesní život se věnuje motorismu, první články společně s vlastními fotografiemi publikoval v sedmdesátých letech v časopisu Motoristická současnost. Velkou novinářskou školu získal v odborném měsíčníku Automobil pod vedením Ing. Milana Jozífa. Byl prvním šéfredaktorem časopisu Auto Tip, dva roky vydával časopis Autosport, patnáct let až do současnosti působí v časopisu OffROAD, dnes SUV magazín.

jindrich-lasik napsal 9 článků.Zobrazit všechny články autora: jindrich-lasik