Honda má nejmodernější dobíjecí stanici pro elektromobily v Evropě

V provozně R&D společnosti Honda v německém Offenbachu byla otevřena dobíjecí stanice, která využívá špičkovou 940V technologii. Ta umožňuje dobíjet současně až čtyři vozy s různými typy konektorů.

Dobíječka Honda je připravena na budoucnost elektromobility

Tato veřejná dobíjecí stanice je napájena ze zdrojů obnovitelné energie, včetně fotovoltaických panelů na střeše stanice. Při napětí 940 V dokáže dodávat energii o maximálním výkonu 150 kW pro čtyři simultánní připojení.

Dobíjecí terminál provozuje společnost Honda R&D Europe, která také zaručí její kompatibilitu s příštími generacemi technologií elektromobilů. Teď mohou stanici využívat současné modely osobních elektromobilů, dodávek, bicyklů i skútrů. Její vysokonapěťová kapacita už ale počítá s nároky budoucích elektromobilů, které dosud nebyly vyvinuty.

„Elektromobilita je klíčová pro všechna naše opatření na omezování znečištění ovzduší, na ochranu klimatu, ohledně parkovacích vyhlášek a plánování města a samozřejmě také pro přizpůsobení Offenbachu změnám klimatu. Proto nás těší přístup společnosti Honda při zavádění jejího vlajkového projektu v našem městě,“ oceňuje Heike Hollerbach, ředitelka odboru ochrany životního prostředí, energie a klimatu města Offenbach.

Dobíjecí stanice kompatibilní s budoucností

Investice společnosti Honda R&D Europe do této dobíjecí stanice je součástí výzkumného projektu „Chytrá firma“ města Offenbach. Cílem je vyvinout inteligentnější a úspornější způsoby využívání zdrojů energie. Technologie 940 V přinese společnosti Honda nové možnosti interního výzkumu elektromobilů v souladu s nedávno představenou strategií „elektromobilní vize“.

„Považujeme Evropu a zejména Německo za jednu z nejdůležitějších oblastí pro šíření a rozvoj elektromobility. Společnost Honda R&D Europe i proto zintenzivňuje výzkumné aktivity v provozovně v Offenbachu a přispívá tak k rychlému rozšiřování infrastruktury veřejných dobíjecích stanic,“ vysvětluje Yasunori Oku, generální viceprezident společnosti Honda R&D Europe.

V plánu je i vodíková stanice

Na střeše dobíjecí stanice Honda jsou solární panely

V pozdější fázi tohoto výzkumného projektu plánuje společnost Honda R&D Europe instalovat v Offenbachu novou vodíkovou čerpací stanici se zabudovaným generátorem vodíku. Podobně jako 940V dobíjecí stanice, může využívat výhradě energii z obnovitelných zdrojů. Bude rovněž vybavena inteligentním úložištěm energie s možností napájení místních elektrických sítí.

Otevření dobíjecí stanice je součástí plánu elektromobilní budoucnosti společnosti Honda pro Evropu. Automobilka si dala cíl, podle kterého mají mít v roce 2025 dvě třetiny prodaných aut značky Honda elektropohon. Strategie značky pro Evropu počítá s vývojem aut s hybridním, plug-in hybridním i elektrickým pohonem, ale také s palivovými články.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 38 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha