Toyota bude v Číně testovat auta na palivové články

Společnost Toyota Motor Corporation letos v říjnu pošle do Číny dva vozy Mirai na palivové články (FCV) k poloprovoznímu testování. Kvůli zahájení testů Toyota ve svém čínském výzkumném a vývojovém centru TMEC vybuduje i vodíkovou čerpací stanici.

Toyota Mirai

V Číně je dnes k dispozici pět vodíkových čerpacích stanic, soustředěných v metropolitních oblastech Pekingu, Šanghaje a Kantonu. Vodíková čerpací stanice, kterou Toyota plánuje vybudovat v rámci TMEC, bude první svého druhu v Čchang-šu. V rámci uvedeného projektu bude Toyota spolupracovat s čínskou vládou a dalšími podniky v tomto odvětví s cílem zkoumat možnosti rozvoje tzv. vodíkové společnosti.

Toyota bude zkoumat výkonové charakteristiky modelu Mirai v čínských jízdních podmínkách, sledovat kvalitu vodíku vyráběného v Číně i změny a kvalitu hodnocení odolnosti. Toyota se zapojí do propagačních aktivit a pokusí se vyhodnocovat zájem čínských spotřebitelů o model Mirai. Zároveň se zúčastní aktivit zaměřených na zvyšování povědomí veřejnosti o konceptu vozidel poháněných palivovými články (FCV).

Tisíce prodaných vodíkových aut Toyota Mirai 

Z pohledu Toyoty je model Mirai vrcholně ekologickým vozem. Jeho nulové emise CO2 jsou přínosem pro životní prostředí a pokud jde o dobu tankování nebo dojezdovou vzdálenost, nabízí stejné pohodlí jako vozy s benzínovým motorem. Navíc poskytuje radost z řízení. V období od prosince 2014 do února 2017 se v Japonsku, Spojené státech a Evropě prodalo celkem asi 3000 vozů Mirai, přičemž v uvedených regionech se dnes vodíková infrastruktura postupně rozšiřuje. Toyota realizuje další poloprovozní testy v zemích, jakými jsou Austrálie, Spojené arabské emiráty nebo Kanada.

 

 

Toyota už řadu let vyvíjí nejrůznější typy ekologických aut. Mezi ně patří vozy s hybridním pohonem, plug-in hybridní automobily, elektromobily a vozidla poháněná palivovými články (FCV). Toyota se současně aktivně zapojuje do projektů na podporu širšího prosazování těchto ekologicky šetrných vozidel.

Hybridy Toyota mají v Číně čínský hybridní pohon

Toyota Levin Hybrid

V říjnu 2015 zahájila japonská automobilka v Číně prodej modelů Corolla Hybrid a Levin Hybrid, v obou případech s hybridním pohonem místní čínské výroby. Na konci března evidovala Toyota celkem 90 tisíc prodaných vozů s hybridním pohonem (oba modely), což odpovídá 15% podílu v rámci prodeje modelů Corolla a Levin. V roce 2018 je naplánováno spuštění prodeje modelů Corolla a Levin v plug-in hybridním provedení. Toyota dnes kromě toho připravuje plány k budoucímu uvedení svých elektromobilů na čínský trh.

Toyota je zapojena do projektu urychlení vývoje a obchodního využití vozidel na palivové články v Číně. Jde o jeden z projektů dotovaných v rámci Rozvojového programu OSN (UNDP) a organizace Global Environment Facility na podporu rozvojových zemí. Projekt spuštěný v roce 2003 vedl ke zprovoznění autobusové dopravy s využitím autobusů na palivové články v Číně, Brazílii, Mexiku, Egyptě a Indii. Ve třetí fázi by se měl projekt rozšířit i na osobní auta.

Vodíková čerpací stanice TMEC ve faktech:

Název Vodíková stanice TMEC
Umístění Průmyslová rozvojová zóna Čchang-šu (Changshu High Tech Industrial Park), Čchang-šu, provincie Ťiang-su, Čína
Rozloha 280,20 m2
Dodávky vodíkového paliva Tzv. off-site výroba
Způsob tankování Tankování na základě tlakových rozdílů
Tlak pro plnění vodíkového paliva 70 MPa
Vlastnosti Splňuje standardy SAE J2601

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 38 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha