Renault chystá ofenzivu na energetickém trhu

Aliance Renault-Nissan plánuje výstavbu zařízení na ukládání elektrické energie o kapacitě 100 megawattů. Chce tak podle agentury Reuters rozjet trh s použitými automobilovými bateriemi a energetickou infrastrukturu pro elektromobily.

Elektrický Renault ZOE

Kapacita „elektroskladu“ bude dost velká na to, aby zásobovala elektřinou 120 tisíc domácností. Aliance na svém projektu spolupracuje se společností The Mobility House, která se specializuje na ukládání energie s pomocí opětovného použití baterií elektromobilů. Nové skladovací zařízení by mohlo vyrůst v Nizozemsku nebo Německu.

 

 

Japonský Nissan, ve kterém má francouzský Renault 44 % podíl, už ve spolupráci s firmami The Mobility House a Eaton vybudoval zařízení na skladování a poskytování záložní elektrické energie z použitých baterií pro fotbalový stadion Amsterdam Arena.

 

 

Recyklací baterií k levnějším elektromobilům

Nabíjení elektrického Reanultu Kangoo Z.E.

Díky opětovnému používání baterií by se mohly snížit náklady na vozy s elektrickým pohonem. Zařízení na skladování energie jsou jednou z možností recyklace napájecích článků. Hlavní překážkou rychlejšího rozvoje elektrických aut jsou právě vysoké ceny baterií.

V loňském roce se počet elektrických aut zdvojnásobil na rekordní dva miliony z jednoho milionu v roce 2015. Do roku 2020 by se podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) mohl počet vozů s elektrickým pohonem vyšplhat na 9 až 20 milionů a do roku 2025 dokonce na 40 až 70 milionů kusů.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 38 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha