Porsche možná opustí naftové motory

Další luxusní značka zvažuje konec naftových motorů ve svých autech. Švédské Volvo nedávno oznámilo konec vývoje dieselů a elektrifikaci svých budoucích modelů. Teď o něčem podobném mluví představitelé ryzí sportovní značky Porsche.  

 

 

Generální ředitel Oliver Blume se o tom zmínil agentuře Reuters. Porsche je stejně jako mladoboleslavská Škoda Auto součástí koncernu Volkswagen, který se potýká se skandálem kolem manipulace s testy emisí naftových vozů.

Kokpit studie elektromobilu Porsche Mission E

Společnost Porsche je podle Reuters prvním německým výrobcem aut, který veřejně mluví o možnosti konce výroby naftových aut. „Samozřejmě, že se touto záležitostí zabýváme,“ řekl Blume. „Ještě jsme o tom ale nerozhodli,“ zdůraznil. Zveřejněné informace mohou souviset i s posledním děním okolo značky Porsche. Stuttgartská prokuratura minulý týden oznámila, že v souvislosti s aférou Dieselgate vyšetřuje zaměstnance Porsche kvůli možnému podvodu a klamavé reklamě.

Volvo už dieselům odzvonilo

Mild hybrid Volvo 48 voltů

Porsche ale na rozdíl od Volva s rozhodnutím nespěchá. Německá automobilka se podle Blumeho rozhodne do roku 2020. Volvo nedávno oznámilo, že každé nové auto představené od roku 2019 bude vybaveno elektromotorem. Postupně tak skončí výroba vozů vybavených jen motory s vnitřním spalováním. Volvo představí portfolio elektrifikovaných aut napříč celým modelovým spektrem – od plně elektrických přes plug-in hybridní modely až po mild hybridy.

Boj proti spalovacím motorům pokračuje

Francouzský ministr životního prostředí Nicolas Hulot před čtrnácti dny oznámil, že ve Francii by se do roku 2040 měla přestat prodávat benzinová i naftová auta. I když to podle něj bude obtížný cíl. Odklon od dieselů v reakci na toto oznámení už potvrdila i francouzská společnost PSA Group, která vyrábí automobily značky Peugeot a Citroën. Její naftové motory HDi přitom patřily ke konstrukčně nejpovedenějším dieselům. Automobilka chce mít v nabídce do roku 2023 osmdesát procent aut s elektrickým nebo hybridním pohonem.

Motor Volkswagen TDI

Už teď je tedy jasné, že kausa Dieselgate nastartovala proces konce naftových motorů v osobních autech. Jak dlouhé bude umírání ještě dnes poměrně oblíbené technologie, se teď dá obtížně odhadovat. Každopádně bude jeho doba záviset na tempu vývoje baterií elektromobilů, které umožní reálné dojezdy nad pět set kilometrů v kombinaci s velmi rychlým dobíjením.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

jan-riha napsal 49 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-riha