Mazda vyvíjí benzínový motor na principu dieselu

Motor nazvaný SKYACTIV–X bude prvním komerčně využívaným motorem pracujícím na vznětovém principu. Směs paliva a vzduchu se v něm spontánně vznítí po stlačení pístem.

Model Mazda Koeru

V době závodů ve vývoji elektromobilů jde Mazda trochu jiným směrem. Stane se první automobilkou, která uvede do sériové výroby technologii, na které už celá desetiletí pracuje řada jejích konkurentů včetně General Motors nebo Daimler. „Vývoj ideálního motoru s vnitřním spalováním považujeme za nezbytný a zásadní. A i když elektrifikace je nezbytná, tento motor by měl přijít první“ řekl ředitel výzkumu a vývoje Mazdy Kijoši Fudžiwara.

Mazda si nový motor nechá pro sebe

Vize automobilky Mazda

Technologie HCCI je prestižní záležitostí Mazdy, takže nebude tyto motory dodávat jiným automobilkám. Nový motor SKYACTIV-X bude o 20 až 30 procent účinnější než stávající SKYACTIV-G. Do modelů Mazdy bude montován od roku 2019.

Mazda navíc oznámila spolupráci s Toyotou. Spolupracovat mimo jiné budou na vývoji elektromobilů. Mazda plánuje, že s nimi na trh přijde také v roce 2019. Vozy s autonomním řízením chce představit v roce 2025.