Německá ministerstva mají hlavně diesely

Německý deník Rheinische Post upozornil na zahleděnost tamních ministerstev do aut s naftovými motory. Přestože podíl dieselů mezi všemi registrovanými auty v Německu je asi třetinový, u berlínských ministerstev je skoro dvoutřetinový.

Motor Volkswagen TDI

Například ministerstvo obrany využívá jako služební vozy jen auta s naftovými motory, na ministerstvu zemědělství je 94 procent flotily s diesely a na ministerstvu práce a sociálních věcí 80 procent. Nejnižší poměr naftových aut mají ministerstva životního prostředí (13 procent) a dopravy (14 procent).

Změny ve vozovém parku německé vlády zatím nejsou znát. S nabídkou softwarových úprav od německých automobilek, které mají vést ke snížení emisí oxidů dusíku v průměru o 25 až 30 procent, se zatím německé automobilky na ministerstva neobrátily.

Drtivá většina dieselových aut, včetně nových, produkuje podle nezávislých testů ve skutečném provozu výrazně víc emisí oxidů dusíku než při laboratorních testech. V některých případech až dvacetinásobně. Proto se i němečtí politici začínají zabývat tím, jakou budoucnost mají nejen dieselové vozy, ale technologie spalovacích motorů jako taková.

Německá kancléřka Angela Merkelová

Nahlas o tom mluví už i kancléřka Angela Merkelová, která je vnímána jako silná podporovatelka německého automobilového průmyslu. V rozhovoru s časopisem Super Illu překvapila výrokem, že považuje za rozumné postupovat podobně jako některé další evropské země, které chtějí kolem let 2030 až 2040 přestat na silnice pouštět nové vozy se spalovacími motory. Přesný termín ale neuvedla.