Místo formule 1 míří Audi do formule E

Značka Audi představila v Neuburgu první ryze elektrický závodní vůz koncernu. Audi e-tron FE04 se má podle automobilky stát na závodních okruzích symbolem přeměny společnosti Audi z klasického výrobce automobilů na poskytovatele mobility s orientací na budoucnost.

Audi na autosalonu ve Frankfurtu oznámilo, že před rokem 2025 bude mít v nabídce víc než 20 modelů s elektrickým pohonem, včetně hybridních vozidel s možností vnějšího nabíjení a elektromobilů napájených z akumulátorů.

 

 

„Jako první německý výrobce aut se teď po téměř čtyřiceti letech úspěšného působení v motoristickém sportu na nejvyšší úrovni angažujeme také ve formuli E s cílem testovat a zdokonalovat novou techniku pro sériovou výrobu,“ říká Peter Mertens, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj. „Po pohonu všech kol quattro, motorech TFSI a TDI, hybridních pohonech a mnoha dalších inovacích je náš první monopost předzvěstí naší produktové ofenzivy v oblasti elektrické mobility, kterou zahájíme v roce 2018 modelem Audi e-tron.“

Stačí jeden převodový stupeň

Kamufláž vozu Daniela Abta

Ve formuli E smějí týmy a výrobci vyvíjet poháněcí ústrojí, tvořené elektromotorem, převodovkou, částmi podvozku a příslušným softwarem. Srdcem monopostu Audi e-tron FE04 je kombinace elektromotoru a převodového ústrojí. Tým Audi Sport ABT Schaeffler vsadí v sezoně 2017/2018 na velmi efektivní převodovku s jediným převodovým stupněm.

„Společně s naším technickým partnerem, společností Schaeffler, jsme vyvinuli zcela nové poháněcí ústrojí,“ vysvětluje šéf závodního oddělení značky Audi Dieter Gass. „To je patrné na první pohled podle nového vnějšího krytu poháněcího ústrojí z uhlíkového kompozitu. Vůz má kromě toho jiný zvuk, protože po technické stránce kráčíme novými cestami.“

Jedničkou týmu mistr světa

Audi e-tron FE04 se svým novým designem se základními barvami bílá, metalicky zelená a černá na první pohled výrazně odlišuje od vozu, se kterým Lucas di Grassi získal v červenci titul mistra světa ve formuli E. Třiatřicetiletý Brazilec vstupuje do nové sezony poprvé ve své kariéře se startovním číslem 1 jako obhájce titulu.

Týmovým kolegou Lucase di Grassiho je čtyřiadvacetiletý německý jezdec Daniel Abt. Rodák z Allgäu uzavřel smlouvu jako tovární jezdec Audi. Jezdit bude se startovním číslem 66 a doplňkovým červeným barevným značením, které divákům usnadní rozlišovat vozy jezdců Audi. Oba tvoří ve formuli E silnou dvojici, která dosáhla v dosavadních 33 závodech 24 umístění na stupních vítězů, šesti vítězství a čtyř prvních míst na startu. Oba vstupují do své čtvrté sezony ve formuli E.

Šéfem týmu hvězda formule 1

Daniel Abt má na voze červené značení

Novým šéfem týmu Audi Sport ABT Schaeffler ve formuli E je Allan McNish. Skot doprovázel a podporoval tým na závodních okruzích poslední tři kompletní sezony. Bývalý jezdec formule 1, dlouholetý tovární jezdec Audi a trojnásobný vítěz závodu 24 hodin v Le Mans nově tým oficiálně vede a reprezentuje.

Audi e-tron FE04 bude mít premiéru 2. prosince 2017 v úvodním podniku sezony formule E v Hongkongu. Nový elektricky poháněný závodní vůz je ale možné spatřit na závodních okruzích už v těchto dnech. Do čtvrtka je španělská Valencia dějištěm jediných oficiálních testovacích jízd formule E před zahájením nové sezony.