Koncept Toyoty na vodík má elektromotory v kolech

Koncept Fine-Comfort Ride vyvinula Toyota s cílem zkoumat další potenciál vozů na palivové články. Studie představuje novou podobu prémiového sedanu s využitím výhod flexibilního uspořádání, typického pro elektromobily, a vysoké kapacity elektrické energie získávané díky vodíku.

Tak vypadá kokpit budoucnosti

Auto neprodukuje žádné provozní emise CO2 nebo jiných škodlivých látek. Kromě toho přináší výhodu dlouhého dojezdu na vodíkové palivo, jehož tankování nezabere více než tři minuty.

Inteligentní půdorys

Sedadla ve Fine Comfort Ride v klasickém rozmístění

Koncept Fine-Comfort Ride využívá kabinu na půdorysu diamantu, která se směrem dozadu zužuje, ale současně je celkově širší od přídě ke středu vozu. Vzniká tak maximální prostor na sedadlech druhé řady při zlepšení aerodynamiky. Kolem předních sedadel je k dispozici inteligentní asistent a dotykový displej. Sedadla dovolují flexibilní přenastavení podle postavy. K pohodlnému sledování informací slouží řidiči i cestujícím různé displeje. Uspořádání sedadel je možné libovolně upravovat.

Motory v kolech

Studie Fine Comfort Ride na vodík

Koncept využívá flexibilní uspořádání. Elektromotory konstruktéři zabudovali přímo do kol. Auto má minimální převisy karoserie a zakrytovaný podvozek, což pomáhá k vysoké jízdní stabilitě a akustickému komfortu srovnatelnému s prémiovými sedany. Koncept Fine-Comfort Ride efektivně využívá vysoké elektrické kapacity vodíkového paliva. Dojezdová vzdálenost auta atakuje dle japonského testovacího cyklu JC08 hranici tisíce kilometrů.

Toyota představí studii Fine-Comfort Ride na letošním 45. ročníku Tokijského autosalonu, který se koná od 25. října do 5. listopadu.