Ekovýlet do Drážďan – německý ,feeling‘ v Passatu GTE

Náš ekovýlet do Drážďan ještě nekončí. Po prohlídce továrny na elektrické golfy vyrážíme na testovací jízdu s hybridním Passatem. Hurá do centra Drážďan!

Elektrifikovaná flotila

Po Německu

Usedám dovnitř a ihned na mě padl německý „feeling“. Design interiéru odpovídá čistým liniím, kterým vévodí analogové hodiny uprostřed. Passat nabídne opravdu hodně prostoru. Je jedno, jestli máte dva metry nebo 160 centimetrů. Díky přehlednému zpracování jsem měl vše nastavené v mžiku. Za pár vteřin už opouštím brány prosklené továrny a vyrážím do centra Drážďan.

Minule jste spolu s námi prošli výrobním procesem elektrického Golfu a objevili ekologické milníky automobilky.

Hned v prvním klesání dávám nohu z plynu. Rekuperační režim B funguje na výbornou. Konvenční brzdy nejsou při klidné jízdě potřeba. Vše ubrzdíte motorem. Auto je nastavené v jízdním režimu, kdy motor generuje energii pro baterie. Přední kola potom pohání samotný elektromotor. Graf na dotykové obrazovce pomáhá řidiči pochopit, jak hybridní ústrojí pracuje.

LED světla

Hrátky s tlačítky

Stisknutím tlačítka E můžete aktivovat čistě elektrický režim. Tehdy auto zvládne zhruba 50 km čistě na elektřinu. Režim GTE pak spojí sílu benzínového motoru a elektromotoru dohromady. Výsledkem je 218 koní a 400 Nm točivého momentu.

Auto působí vznešeně

Raketový start

Stojím na světlech vedle konkurenčního mnichovského auta. Šofér jedničkové řady dává vyzývavým pohledem najevo, že na konci zúžení bude první. Když padne zelená, síla elektromotoru mění řidičovi naděje v prach.

GTE

Po chvíli vjíždíme do obytné zóny. Ačkoli si myslím, že by elektromobil měl být tichý, Volkswagen nabízí zajímavou věc. Vypínatelný systém upozornění okolí přehrává zvuk motoru z externích reproduktorů. Technologie funguje do 30 km/h. Asistentka mi vysvětluje, že jde především o bezpečnost dětí, které nemusí tiché auto slyšet přijíždět.

Auto nabídne několik jízdních režimů

Uvnitř je GTE dobře odhlučněné. Zvuk motoru není slyšet ani při prudké akceleraci. Auto přinese zkrátka to, co byste od cestovní limuzíny vyšší střední třídy čekali.

GTE na masce

Testovaný model byl plný moderních technologií. Od komfortních spotřebičů, po autonomní asistenty. V praxi přišlo vhod hlídání mrtvého úhlu. Manipulaci s autem usnadní zadní parkovací kamera s vysokým rozlišením.

Litá kola

Nastavitelný digitální přístrojový štít jen dokresluje onu německou auto-architekturu. VW Passat GTE jde samozřejmě napojit do nabíječky. Na 100 % dobití si vyhraďte zhruba 3,5 hodiny.

Elektrifikace naplno

Plug-in hybridní Passat byste nejspíše nerozeznali od naftového. Ekologická verze má navíc loga GTE a LED denní svícení v předním nárazníku. Ačkoli v Drážďanech nemusíte mít ekologickou plaketu, potenciální zákaz vjezdu naftových aut hrozí i v tomto městě. Po neslavné kauze s podvodným softwarem u naftových motorů se Volkswagen opřel do elektromobility naplno.

Pod kapotou pracuje motor a elektromotor

Co nás čeká na zpáteční cestě se dozvíte v dalším a už posledním díle našeho ekovýletu. Pokud jste náš seriál minuli, začněte od začátku.

Tímto chci poděkovat slečně Cloudy za příjemnou testovací jízdu a profesionální výklad.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik napsal 82 článků.Zobrazit všechny články autora: jan-majurnik